۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

همبستگی WFTU با اعتصاب سراسری CGTP-IN


به نمايندگی از جانب ۸۰ ميليون عضو
فدراسيون جهانی اتحاديه‌های کارگری در ۱۲۰ کشور سراسر جهان، برای شما در اعتصاب سراسری کارگران پرتغال، که از طرف کنفدراسيون سراسری کارگران پرتغال در ۲۴ نوامبر «عليه استثمار و بينوايی» سازماندهی می‌شود، آرزوی بهروزی ‌داريم. امروز، هيچ مبارزه ای در کشورهای اروپايی محدود به داخل مرزهای يک کشور نيست، بلکه اهميت بين‌المللی بزرگی برای تقويت مبارزه طبقه کارگر در سراسر اروپا، در هر گوشه اروپا، در هر گوشه جهان دارد.
اکنون زمان آن است که همه نيروهای خود را در جنبش طبقاتی ضدامپرياليستی درگير کنيم، تا
- اجرای اقدامات ضدکارگری و ضدمردمی را که هدفشان تبديل کارگران به بردگان معاصر است، ترمز نماييم؛
- مانع قرار دادن بحران سرمايه‌داری بر دوش طبقه کارگر و اقشار وسيع فقيری شويم که در حال حاضر از ماليات‌های سنگين، و همراه با آن، معافيت مالياتی برای صاحبان صنايع بزرگ و کمک دولت به بانک‌ها، خم شده است؛
- حقوق کار و حقوق اجتماعی را برای تأمين نيازهای جاری خانواده‌های مردم به عرصه اصلی وارد کنيم و با رزمندگی آن‌ها را طلب نماييم.
تحولات سياسی جاری در اتحاديۀ اروپايی، دشواری‌های بورژوازی و دولت‌های آن در مديريت بحران سرمايه‌داری، برآمده از آنتاگونيسم‌های امپرياليستی دولت‌های سرمايه‌داری و واقعيت توسعه نامتوازن اقتصادهای آن‌ها را آشکار می‌کند. اتحاديۀ اروپايی يک مکانيسم حمايت از سرمايه اروپايی بود و هم‌چنان هست. اتحاديۀ اروپايی عليه منافع کارگران، جوانان و زنان بود، و هميشه خواهد بود.
امروز، آن‌ها از همه حيله‌ها، تاکتيک‌ها، اخاذی‌ها، اميدهای دروغين و همه خدمۀ سياسی و تکنوکراتی که دارند برای نجات سرمايه بزرگ از جنبش کارگری دارای سمت‌گيری طبقاتی- که هنوز همۀ نيروهای اساسی خود را وارد ميدان نکرده است- استفاده می‌کنند.
نه ترس! نه تسليم!
رفقا، اکنون زمان ضدحمله است، ما در اين مبارزۀ مهم با شما هستيم و برايتان پيروزی کامل آرزومنديم.
زنده باد طبقۀ کارگر پرتغال!
زنده باد کنفدراسيون سراسری کارگران پرتغال!
زنده باد مبارزات کارگران سراسر اروپا!
منبع: فدراسيون جهانی اتحاديه‌های کارگری
۲۱ نوامبر ۲۰۱۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر