۱۳۹۰ آبان ۲۰, جمعه

قتل سرهنگ قذافی، جنايت جديد امپرياليسم غربی


بيانيه پرزيديوم کميتۀ مرکزی حزب کمونيست فدراسيون روسيه
قتل سرهنگ قذافی، جنايت جديد امپرياليسم غربی


قتل شنيع صدر قانونی حکومت ليبی، سرهنگ معمر قذافی، کل جهان را تکان داد. اين جنايت ما را به روزهای تاريک استعمار قرن نوزدهم می‌برد، زمانی که تجاوزگران اروپائی بيرحمانه با رهبران خلق‌های شورشی برخورد می‌کردند.
ترور سرهنگ قذافی ادامه زنجيرۀ قتل سران حکومت‌های مستقلی بود، که تنها «جرم» آن‌ها انجام وظائف قانونی خود در حفاظت از حاکميت کشورهايشان بود. اما، اگر پرزيدنت اسلوبودان ميلوسويج و صدام حسين حداقل در دادگاه‌های ساختگی هوادار ناتو محاکمه شدند، معمر قذافی بدون هيچ اتهام يا محاکمه‌ای بدست مزدوران ناتو با شليک گلوله به سرش به قتل رسيد.
مرگ قذافی نماد قتل‌عام شيطانی است که ناتو در ليبی مرتکب شد. عمليات ناتو که ظاهراً قرار بود از جمعيت غيرنظامی حمايت کند، در واقع، به مرگ ده‌ها هزار ليبيايی، و موج عظيمی از آوارگان، و ويرانی ددمنشانه شهرهای تازه آباد منجر شد. نظام تأمين اجتماعی ملی ليبی که در آفريقا منحصر به فرد بود نابود گرديد. اما آغاز «عصر جديد»ی که «دموکرات‌ها»ی غربی برای ليبی پيش‌بينی کردند، می‌تواند به هرج‌و‌مرج و درگيری‌های قبيله‌ای بيانجامد.
اين، چهرۀ حقيقی مأموريت «متمدن‌سازی» اتحاديۀ اروپايی و بال «صلح» آن- بلوک نظامی ناتو- را نشان می‌دهد.
اتحاديۀ اروپايی و ناتو هيچ حقی نداشتند در امور داخلی ليبی مداخله نمايند. اما با نخوت تمام مقررات حقوق بين‌المللی را لگد‌مال کردند. از حالا به بعد، هيچ کشوری، که عضو ناتو نباشد در امان نخواهد بود. زيرا ناتو از طريق درک جهانی خود هميشه می‌تواند برای مداخله بهانه‌ای پيدا کند. همانطور که تاکنون در يوگسلاوی، افغانستان، عراق، و اکنون ليبی اتفاق افتاده است.
حزب کمونيست فدراسيون روسيه قتل صدر قانونی حکومت ليبی، سرهنگ معمر قذافی را محکوم می‌کند و بر ضرورت تحقيق بين‌المللی پيرامون شرايط مرگ او تأکيد می‌نمايد.
ما مجدداً از دولت روسيه می‌خواهيم قوی‌ترين گام را برای متوقف کردن اصلاحات ويرانگر «سرديوکف» و بازسازی توان رزمی نيروهای مسلح بردارد. کشور ما اخيراً در فهرست قربانيان آتی اوليگارشی جهانی قرار گرفته است. ما اگر گام‌های مؤثری برای بازسازی ظرفيت دفاعی روسيه برنداريم، می‌توانيم به سرنوشت ليبی دچار شويم.
پرزيديوم کميتۀ مرکزی حزب کمونيست فدراسيون روسيه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر