۱۳۹۰ آبان ۲۰, جمعه

بيانيه حزب کمونيست استراليا دربارۀ قتل آلفونسو کانو

منبع: گاردين، نشريه حزب کمونيست استراليا
۹ نوامبر ۲۰۱۱

بيانيه حزب کمونيست استراليا دربارۀ قتل آلفونسو کانو

حزب کمونيست استراليا تأسف و خشم عظيم خود را از قتل آلفونسو کانو، رهبر و ديگر چريک‌های «فارک» به دست نظاميان کلمبيا، طی بمباران هوايی يک اردوگاه در جنوب کشور، ابراز می‌دارد. حزب کمونيست استراليا به قوی‌ترين شکل ممکن افزايش بی‌محابای درگيری مسلحانه از طرف دولت پرزيدنت سانتوس و امتناع آن از گوش دادن به صدای ميليون‌ها مردم در کلمبيا و سراسر جهان را برای حل درگيری از طريق مذاکره، محکوم می‌کند. مسؤوليت خون‌ريزی کنونی با دولت سانتوس و تنها با آن است.
آلفونسو کانو، مانند بسياری ديگر با تعطيل فعاليت دمکراتيک قانونی مجبور شد به مبارزه مسلحانه ملحق شود. کشتار بيش از ۵٫۰۰۰ نفر از اعضای «اتحاديۀ ميهنی» در دهه ۱۹۸۰ هيچ گزينه ديگری به جز زندگی در تبعيد يا پيوستن به مبارزه مسلحانه برای نجات جان خود و تغيير سياسی در کشور، برای اعضای آن باقی نگذاشت. جامعه جهانی سخنان آلفونسو کانو را شنيد که می‌گفت تنها گفت‌و‌گو می‌تواند کلمبيا را از درگيری مسلحانه و اجتماعی چند ده سالۀ آن نجات دهد، و موجب خشم است که به اين دعوت او با بمب و گلوله پاسخ داده شده است. حزب کمونيست استراليا بر حمايت انسان‌دوستانه قوی خود از مبادله انسانی زندانيان در کلمبيا، به عنوان گام نخست در جهت پايان دادن به درگيری در کشور، تأکيد مجدد می‌نمايد.
ما از دولت کلمبيا می‌خواهيم، برای تأمين جان جمعيت غيرنظامی، به حملات نظامی در مناطقی که اخيراً هدف قرار گرفته است، پايان دهد.
با همبستگی سوسياليستی۶ نوامبر ۲۰۱۱

***
پيام تسليت حزب کمونيست يونان به فارک
منبع: حزب کمونيست يونان

به فرماندهی کل و دبيرخانه نيروهای مسلح انقلابی ارتش خلقی کلمبيا
رفقای گرامی،
ما تأسف و همبستگی عميق خود را در ارتباط با مرگ فرمانده کل «فارک-يی. پی.»، رفيق آلفونسو کانو، که در نبرد با ارتش دولتی تحت‌الحمايه امپرياليسم آمريکا کشته شد، ابراز می‌داريم. رفيق آلفونسو کانو در ميان هزاران پارتيزان، سنديکاليست‌، رهبر سياسی، کارگر، دهقان و جوان که در سال‌های اخير جان خود را برای يک کلمبيای نوين داده اند، جايگاه پرافتخاری دارد.
هيج ضايعه، يا هيچ تلاشی برای بدنام کردن اين مبارزه، قادر نيست اهداف آن را تحتاالشعاع قرار دهد. الغای ستم و استثمار ضرورت تاريخی است. با تشديد تجاوزگری امپرياليستی در آمريکای لاتين، يا با افزايش همکاری دولت‌های بورژوايی منطقه برای سرکوب جنبش‌های مردمی، نمی‌توان اين ضرورت را از ميان برداشت.
حزب کمونيست يونان در همبستگی با مبارزه «فارک-يی. پی.»، و به طور کلی، با مبارزه جنبش مردمی کلمبيا برای عدالت اجتماعی قرار دارد. ما از مبارزه برای اعلام مناطق جنگی و برای برداشتن فوری «نيروهای مسلح کلمبيا- ارتش خلقی» از ليست سازمان‌های تروريستی اتحاديۀ اروپايی و از مبادله انسان‌دوستانه زندانيان حمايت می‌کنيم.
ما از شما می‌خواهيم تأسف صميمانه و درودهای رفيقانه ما را به تمام رفقا و رزمندگان «فارک-يی. پی.» منتقل نماييد.
بخش روابط بين‌الملل حزب کمونيست يونان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر