۱۴۰۱ فروردین ۱۷, چهارشنبه

پایه گذاری ایتلاف نیروهای ملی-دموکرات

پایه گذاری ایتلاف نیروهای ملی-دموکرات

 

بیگمان دوران کنونی کشور گرهگاه تاریخ طوفانی افغانستان است. وطن یی که تنش شرحه شرحه وزخمی است ،در تیغستان که عنان جامعه روی کف دست سیاهترین نیروی افراطی نیابتی وعقبگرای تاریخ در کسوت طالبان گره خورده است.انگار که گروگانگیران جامعه برفراز خاکستر خشم وغضب بالای یک سرزمین فرمان می رانندودر تحت سایه نظام قرون وسطایی باپروژکتور های ضد نورگوشه گوشه ای افغانستان این بلاد خون،فقر ،بیچارگی وتهیدستی را آماج قرار می‌دهند،چه رسا است نواهای همبستگی و آزادیخوانه که سخنگوی درد بینوایان شده وبرای رهایی جامعه آهنگ انسجام،اتحاد و همبستگی را به سرایش کشیده ودر اوج ناامیدی دریچهٔ امید را گشایش می بخشد؛
برآیند ایتلاف نیروهای ملی-دموکرات که به همین تازگی وبه همت رزمندگان صدیق وطن وبا ترکیب احزاب وسازمانهای اجتماع وحدت خواهان،حزب آبادی افغانستان،حزب افغانستان واحد،حزب متعهد فکری افغانستان،کمیته فعالین ح د خ ا ونهضت دادخواهانه افغانستان پا برعرصه وجود گذاشت، روشن‌ترین پاسخ به ندای تاریخ وآمیزه ای است از هم اندیشی،آینده نگری،رسالت پذیری که با راهیافت ارزش های پایه ای موج میهن پرستانه را برانگیخت،بنبست های تاریخی را که میان نیروهای ترقی‌خواه کشور دیواره های عنکبوتی را افزار نموده بود درهم شکست وبستر همیاری را در امر مبارزه مشترک برای نجات جامعه و کشور پدید آورد.
ظفرمندی این حرکت نشان داد که نیات صادقانه ودلسوزانه میهنی چگونه بر ناهنجاری های سیاسی وفضای انقطاب غلبه نموده و جاده پیروزی را برای یک امر سترگ هموار می‌سازدجاده یی که دیروز در برخی احزاب در کنترل معامله گران تاریخ قرار داشت وبا ریموت کنترل پرده نشینان بی آزرم اداره میشد ونقش بازدارنده را در پروسه اتحاد و همبستگی نیروها ایفامینمود.
غیر منصفانه است تا در امر پیروزی این کارزار از نقش روئسای گرامی جریانات،سازمان ها واحزاب شرکت کننده در ایتلاف،چون سید عسکر نجم،داکتر حبیب منگل،پروانه روشنگر ،سلیم پیگیر،عبد الواحد فیضی،ظهور الله ظهوری ،همه همباوران وهمرزمان گرامی بویژه عبدالله سپنتگروسید اکرام پیگیر یاددهانی ویژه صورت نگیرد.
پتانسیل این برآمد در برابر امواج غول آسای زمان وانباریی از مشکلات میهنی هرچند نهایت بسنده وایده آل نیست اما سراغاز یک راه جدید است که با همسفری باکاروان های دیگر میتواند به سرمنزل مقصود برسد.
باور کامل دارم که در اتمسفر جدید سیاسی ازین ساقه نهال مردمی جوانه خواهد زد و موقعیت نیروهای دادخواه افغانستان را در قبال رخداد های سیاسی آینده مشخص خواهد ساخت.
این رخداد می‌تواند تحرکات وپویایی جدیدی را در راستای شکل گیری نهضت دادخواه در گسترهٔ عظیمی از حوزه سیاسی افغانستان بوجود آورده وآدرس معین را برای انسجام نیرو های ملی-دموکرات پدید آورد.ایتلاف در مراحل آغازین یک سفر تاریخی قرار دارد با پیوستن سایر سازمان های همسو،افراد وشخصیت های مستقل ملی درین گذرگاه میتوان ایجاد یک جنبش پرخروش را از آن انتظار داشت.
کلید نجات افغانستان در دست نیروهای ترقی‌خواه ومیهندوست،کلیه وطنپرستان افغانستان ولشکر عظیمی از نیروی سوم جامعه قرار دارد که راز پیروزی آن روی همبستگی ملی واتحاد سیاسی نیروهای ملی،دموکراتیک،دادخواه وترقیخواه جامعه نهفته است.
در شرایطی که جامعه افغانستان میان دوخط درشت سیاه و سفید مرز بندی گردیده است،ظرفیت ها و پتانسیل بزرگ سیاسی به مثابه تکیه گاه بزرگ برای نهضت دموکراتیک افغانستان وجود دارد که در حوزه انسجام وبسیح مردمی میتوان آنرا به نیروی بزرگ وسرنوشت ساز در آورد.
ایتلاف با تنظیم راهکارهای بنیادین وبا دریافت اینکه چه موضوعی به جنبش جرقه خواهد زد،میتواند این گذرگاه پرپیچ را گشایش بخشد.
ما،تاحال فرصت های تاریخی را در راستای احیا،انسجام و همبستگی نیروهای ترقی‌خواه از دست داده ایم،دیگر نباید عقربه زمان به گذشته برگردد.افکار بکر ونوین رابارویکرد های ایثارگرانه مبتنی بر نیاز تاریخ باید تولید کرد و آنرا به مثابه نسخه یی راهگشا در قالب نوین ریختاند.
خود شیدایی ،گذشته گرایی ،شیوه های تک خواهانه،مارا اسیر گرد باد های تاریخ خواهد کرد.خوبست شکستگی ها را مورد بازنگری تاریخی قرار داده واز درس های تلخ آن برای ساختمان بنای جدید که با رنگ همبستگی آذین می یابداستفاده نماییم؛
به پیش به سوی اتحاد و همبستگی همه نیروهای ملی ،دموکرات،دادخواه وترقی خواه افغانستان
با احترام
عارف عرفان
لندن،اپریل ۲۰۲۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر