۱۴۰۱ فروردین ۱۷, چهارشنبه

فراخوان کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان (حزب زحمتکشان افغانستان)

فراخوان
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان
(حزب زحمتکشان افغانستان)

 
رفقای عزیز، همسنگران دلیر، مبارزان صدیق وطن، بانوان رزمنده و جوانان وطنپرست!
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای ح د خ ا (حزب زحمتکشان افغانستان) به مثابه حرکت خود جوش که از بین کادر ها و فعالین حزب دموکراتیک خلق افغانستان از مدتی بد ین سو جهت احیای ح د خ ا و بسیج رفقا و همسنگران متعهد به آرمان های انسانی و وطن پرستا نه آن حزب ، به دور یک محور اصلی به فعالیت آغاز نموده است.
برای آنکه کتلهٔ بزرگی از رفقا، همفکران، روشنفکران و شخصیت های مستقل سیاسی را مخاطب قرار داده باشیم، تلاش می نماییم، که با روی دست گیری شیوه ها جدید کاری و میتود های اصولی این خانوادهٔ متفرق و ازهم پاشیده را مجددأ بدور اصول و مرام نامهٔ اولیهٔ آن گردان رزمنده یکجا نموده و بسیج نماییم.
امید که با پیش گیری این شیوهٔ کاری بتوانیم، کتلهٔ بزرگی از رفقا را آگاهی داده و با آنها دور یک محور اصولی، غرض احیا و از سر گیری مبارزات داد خواهانه در چوکات مرام ح د خ ا بسیج شویم. هدف اصلی این اقدام وطنپرستانه عبارت از تجمع مجدد کُتلهٔ بزرگی از اعضای صادق و وطنپرست حزب دموکراتیک خلق افغانستان می باشد، تا بدین ترتیب بتوانیم به سوی تدویر یک کنگرهٔ جدید احیای سراسری ح د خ ا به پیش برویم.
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) با پیروی از مرام نامهٔ حزب دموکراتیک خلق افغانستان و جمع آوری، طرح ها، نظریات و پیشنهادات رفقا و جر و بحث بالای آن فراخوان ذیل را که بازتاب دهنده اهداف عمده و اساسی کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) می باشد، با رفقا صمیمانه شریک می سازد.
کمیتهٔ مؤسس با مراجعه و اتکا به خرد جمعی رفقا به این باور است، که جوهر اصلی و مضمون عمدهٔ این تلاش جمعی در نهایت تدویر کنگره برای احیای سرتاسری ح د خ ا میباشد.
کمیتهٔ مؤسس به سازمان ها، احزاب و تشکلات جدا شده از حزب دموکراتیک خلق افغانستان صمیمانه و رفیقانه مراجعه نموده و هم تمامی شخصیت های مستقل سیاسی افغانستان را مخاطب قرار داده و اعلان میدارد که:
هدف کمیتهٔ مؤسس تجمع مجدد اعضای ح د خ ا ، همه روشنفکران و همه آنانیکه هنوز پیوند فکری خود را در همخوانی با اساسات مرامی حزب دموکراتیک خلق افغانستان دارند، میباشد.
ما به این باوریم آنانیکه هنوز جوهر اصلی مبارزات وطنپرستانه و عدالت خواهانهٔ خود را در تدوام همان مبارزات مشترک و جمعی مینگرند و می خواهند کار و پیکار هدفمند شانرا علیهٔ استبداد داخلی و نیروهای عقب گرای جامعه، بخاطر رهایی انسان زحمتکش ، رفاه و ترقی جامعه در چوکات ساختار احیا شدهٔ ح د خ ا به پیش برند، بالقوه همرزمان ما هستند.
کمیتهٔ مؤسس مصمم است وظایفی را که تاریخ پرداختن انجام آن را به عُهدهٔ نیرو های ملی و مترقی گذاشته است، در سرلوحه مبارزات سیاسی خویش قرار دهد.
بنأ هموطنانیکه هدف مبارزات شانرا را در ریشه کن ساختن انواع ستم، فقر و بدبختی و در تعالی و ترقی کشور می نگرند، و حل تضاد های موجود اجتماعی و سیاسی را یکی از وظایفی خویش در کشور می شمارند به پیوستن به این فراخوان فرا می خوانیم.
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) بالای همه اعضای ح د خ ا و بخصوص آنهایکه خود را پابند به آرمانهای ح د خ ا میدانند باور و اعتماد رفیقانه می نماید.
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) قابل تذکر میداند، که پاشان شدن حزب مردمی، نیرومند ، منسجم و خوب سازمان یافته، جفای بزرگی به حزب، به اعضای حزب و آرمانها والای حزب دموکراتیک خلق افغانستان بوده است.
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان (حزب زحمتکشان افغانستان) با در نظر داشت حوادث نیم قرن اخیر در کشور اعلان میدارد، که برخورد ملکیتی با آجندا های شخصی در برابر ح. د. خ. ا. که سبب پاشان شدن حزب و کاهش اعتماد رفیقانه در حزب گردیده است آنرا محکوم می نماید.
این افتراق باعث درد و رنج های فراوان رفقای حزبی و آلام بی شمار مردم کشور ما بوده است.
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) به این نتیجه رسیده که وضع نا هنجار و مصیبت بار کشور ناشی از اشتباهات پی در پی و عمدی تعداد از افراد «سیاستگر عاقبت نا اندیش» در داخل و خارج از حزب است. بیاید با هم به مثابه فرزندان صدیق میهن دین وفاداری خود را نسبت به وطن و مردم در پیشگاه مردم و حکم تاریخ صادقانه و وطن پرستانه انجام داده وطن و مردم را از این وضغ فلاکت بار حاکم نجات دهیم .
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) به این نتیجه رسیده که طی این پنج دهه، با آنکه کار کرد های حزب دموکراتیک خلق افغانستان مکرراً مورد نقد، تحلیل و تجزیه قرار گرفته، با آن هم در اثرِ تکروی های ماجراجویانه و عمدی عدهٔ از سیاست بازان در سطح رهبری حزب در داخل و خارج از افغانستان با عمل کرد های غیر اصولی ناشی از برخورد خود خواهانهٔ شان نه تنها اینکه سبب پراگنده گی در حزب گردیدند، تا همین اکنون هم مانع احیا و تشکل مجدد ح د خ ا بمثابه یک حزب بزرگ ملی و مترقی، متشکل از روشنفکران صدیق و میهن پرست، می باشند.
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) تاکید می نماید، اگر حزب نیرومند ما ح. د. خ. ا. ، عمدأ و قصدأ در اثر مخاصمات فرکسیونی تکه و پارچه نشده و به حاشیه رانده نمی شد، امروز جامعهٔ جنگ زده افغانستان در چنین یک خلای بزرگ قدرت مردمی و بحران مصیبت بار نظامی و سیاسی قرار نمی گرفت.
به این مفهوم حزبی که در اصل طرفدار نیرو مند صلح و دموکراسی، استقلال و آزادی و ترقی اجتماعی در جامعهٔ افغانی بود، نتوانست بر انکشافات اوضاع در کشور تأثیرگزار باشد.
اکنون نه تنها اعضای ح د خ ا بلکه هر هموطن ما کمبود چنین یک گردان رزمنده را در افغانستان به خوبی درک می نماید. و این خلای بزرگ سیاسی در جامعهٔ به شدت تخریب شده، تکه و پارچه شده و شدیداً آسیب پذیر افغانستان به وضاحت کامل احساس می گردد.
اکنون هر افغان در داخل کشور و هر مهاجر افغان در خارج کشور به درستی درک می نماید، که در اثری غیابت ح. د. خ. ا. یعنی حزب صادق به وطن ، مردم و متعهد به آرمان های والای زحمتکشان افغانستان است، که میدان برای تسلط و مانور نیرو های تُندرو و عقبگرا هموار گردیده است.
رفقا و ترقی خواهان افغانستان!
نگذارید که کشور ما به معنی واقعی آن به وادی خاموش ترقی پسندان و عدالت خواهان مبدل گردد.
بیایید دست بدست هم دهیم و نگذاریم که افغانستان و مردم آن به سرنوشت تلخ و نا معلوم رها گردند.
بادرود های رفیقانه
کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان
(حزب زحمتکشان افغانستان)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر