۱۳۹۸ شهریور ۱۵, جمعه

سخن از بانوی فرهيخته قرن ما دكتور اناهيتا راتب زاد


پنج سال از مرگ فرزانه انسانی سپری ميشود
كه بهترين لحظات زنده گی خويش را وقف دفاع از حقوق زنان،آزادی زن و عدالت خواهی نمود ، مبارز نستوه،زن شجاع،انسان شايسته،رفيق راه انسان و انسانيت،خواهر و مادر مهربان .
بلی، سخن از بانوی فرهيخته قرن ما دكتور اناهيتا راتب زاد است انسانی كه رفت اما الگوی جاویدان برای زنان و مردان آزادیخواه و ترقی پسند كشور ما شد.
او در کنار هزاران انسان ترقیخواه و عدالت پسند ایستاد، جنبش وطنپرستان را رهبری کرد، با وجود جامعه مرد سالاری نشان داد که زنان میتوانند نقش و جایگاه خویش را در تحولات سیاسی،فرهنگی و اجتماعی داشته و نیروی اند انکار ناپذیر.
راتب زاد جنبش زنان افغانستان را آنچنان كه خواست زمان و ترقيخواهان بود ايجاد و رهبری کرد،به پا شد تا سیمای واقعی یک نسل رسالمت باشد.
او همکام با رهبران حزب دیموکراتیک خلق جنبش چپ را رهبری کرد و یکی از رهبران رهروان ترقی و پیشرفت وطن عزیز ما شد.
نبود او دردی است جبران ناپزير،نسل های ما كمبود او را هميش با خود خواهند داشت .
بنازم ان مادری را كه چنين فرزند شايسته و پر از افتخار را به دنيا آورد و نمونه شد برای مبارزه در راه حق و حقوق انسان ديار نازنين ما.
با تاسف امروز بزرگترين خشونت عليه زنان كشور ما وجود دارد و بار بزرگ اين همه نا بسامانی ها و شكنجه ها را زنان متقبِل ميشوند چيزيكه دكتور راتب زاد از قلب و احساس خويش عليه اين چالش ها با صدای رسا ایستاده شد و بيرق راه ازاده گان را بلند تر نگه داشت .
بگذار راه و آرمان اين بانوی بزرگوار راه و روش زنان و مردان كشور عزيز ما افغانستان بخاطر آزادی،صلح و انسانيت باشد .
ياد و خاطرات دكتور راتب زاد همیش باد .
صمد کارمند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر