۱۳۹۵ مهر ۵, دوشنبه

بيستمين سالگرد شهادت داكتر نجيب الله



هموطنان عزيز !
درين روز ها از بيستمين سالگرد شهادت داكتر نجيب الله رئيس جمهور اسبق و رهبر حزب وطن به شيوه هاي گوناگون و بوسيله اقشار مختلف مردم تجليل به عمل ميآيد. گرچه دولتمداران و حاكمان قدرت و ثروت از آن شهيد اكبر يادي نميكنند و حتي در هفته شهيد نامي از او نميبرند ، با وجود آنهم ميليونها انسان در حد توان با ارقام مضامين مرثية گونه ، إشعار و گذاشتن ويدو كلب ها در شبكه هاي اجتماعي و وساييل اطلاعات جمعي ، گذاشتن دسته هاي گل در پاي عكسش ، برگذاري مراسم مختلف گردهمآيي ،گذاشتن تصاويرش در خانه هاي خود و روشن كردن شمع ازين روز بزرگداشت مينمايند. داكتر نجيب الله رهبري بود كه به همه مردم ارتباط داشت. او شخصيت فراقومي و فرامنطقوي بود. امروز اگر مقبره بسيار پرشكوه و پر جاه و جلال ندارد اما قلب هاي مهربان و با عطوفت ميليونها انسان وطن جايگاه و پايگاه اوست. او خود هميشه از جايگاه در معنويت ميگفت. امروز در مغز و روان انسان با احساس وطن مقام شامخش را بدست آورده است.
بيجهت نبود كه آي اس آي پاكستان در نخستين اقدام بعداز اشغال كابل توسط مزدوران دون همت و سوگند خورده خود ، داكتر نجيب الله و برادرش احمدزيي را خلاف تمام نورم هاي بين المللي از دفتر سازمان ملل متحد خارج ، ابتدا به رگبار بسته و سپس به چوبه دار آويختند. جواسيس كار كشته آي اس آي خوب ميدانستند كه با حضور داكتر در پروسه هاي سياسي كشور مردم افغانستان ، متحد و يكپارچه به قله هاي بلند ترقي و پيشرفت نائل خواهند شد كه نيرومندي و عظمت افغانستان به هيچصورت براي پاكستاني ها قابل پذيرش و تحمل نخواهد بود.
تاجاييكه من بحيث يك دوست و همكارش در جريان قضايا قرار داشتم ، داكترنجيب الله در دوران مسؤليت ارگانهاي امنيتي "خاد" به همه همكاران ،قلب گرم و مهربان ، مغز سرد و با حوصله و دستان پاك و ستره راپيشكش ميكرد و از همه زير دستان ميخواست كه اين أصول رادر كار و فعاليت روزمره رعايت نمايند.
داكترشهيد دردوران مسوليت ارگانهاي امنيتي سعي مينمود تا همكارانش از حقوق بشر دفاع ، كرامت انساني را احترام ، قانون را رعايت و عدالت را به تحقق برسانند. وظيفه ارگانهاي امنيتي عمدتا ، تامين امنيت ملي ، جلوگيري از اعمال تخريبكارانه وحنثي سازي توطئه هاي مخاصمين مردم و وطن بوده است.
آنانيكه از اثر ارتكاب چنين جرايم دستگير ميشدند بعدازتحقيقات ابتدائي
دوسيه هاي شان ضمن اتهامنامه به سارنوالي إرسال و از طريق سارنوالي به محاكم پيشكش ميگرديد. فقط محاكم حق صدور مجازات را داشتند و بس. محكمه حق مجازات الي حبس ابد را داشت. مجازات إعدام بايد به توشيح رييس دولت ميرسيد. به اين ترتيب ارگانهاي امنيتي طبق قانون حق مجازات متهمين را نداشتند.
در دوران زمامداري داكتر نجيبالله بود كه دفاع مستقلانه از وطن مفهوم واقعي را به خود گرفت. قواي نظامي شوروي افغانستان راترك گفتند و روز خروج آخرين سرباز شوروي روز نجات ملي اعلان گرديد. بعداز آن روز تا انتقال قدرت به جهادي ها بيش از سه سال حتي يك سرباز خارجي هم در كشور حضور نداشت. در اين دوران بود كه قواي مسلح قدرتمند افغانستان آزمونهاي بزرگ دفاع جانانه دربرابر تجاوز اردوي پاكستان در جنگ جلال آباد و دفع و طرد كودتاي تني - گلب الدين را ظفرمندانه پشت سر گذاشت .
داكتر نجيب الله در حفظ ثروتها و دارايي هاي ملي نقش برجسته و تاريخي إيفا نمود. به طورنمونه ميتوان از گنجينه باختر بمثابه بزرگترين گنجينه جهان نامبرد. از گنجينه بزرك جهاني دولتمردان ما همانند دارايي هاي شخصي خويش محافظت نموده اند.
در آن دوران فساد ، غصب زمين ، چور و چپاول دارايي عامه با نظام بيگانه بوده، حاكميت قانون مبناي حكومتداري را ميساخت . اگر مخالفين مسلح دولت يا همين مجاهدين ، پيشنهاد مصالحه. ملي داكتر نجيب الله را ميپذيرفتند و به حل سياسي و مذاكرات بين الافغاني تمكين ميكردند ، بدون شك ما بيست و پنج سال قبل به صلح سراسري نائل ميشديم. اردوي ما نابود نميشد. ميلياردها دالر توپ و تانك و طياره ما در اختيار پاكستان قرار نميگرفت. طالبان به اشاره خارجي ها براي مصيبت كشور ما ساخته نميشد و اين جنگ وحشتناك و مرگبار با حضور بيش از چهل كشور خارجي ادامه نميآفت.
حالا كه بيش از دو دهه از آن زمان ميگزرد همه به اين نتيجه ميرسيم كه خداوند داكتر صاحب را بيآمرزد انسان خيرخواهي بود. حيف كه وطن چنين انسانهاي بزرگ وتاريخساز خود را با دسيسه هاي پيدا و پنهان از دست ميدهد.
درين بيست سالگي شهادت داكتر صاحب از همه دوستان و وطنداران عزيز تمنا مينمايم كه بياييد همه با هم با ايجاد يك جبهه وسيع البنيادملي ميهني راه او و سايير شهداي ملي و وطندوست را درجهت تامين صلح ، عدالت واقعي ، حاكميت قانون ، ريشه كن ساختن فساد و بيداد ، جلوگيري از چور و چپاول دارايي عامه ، دفاع از استقلال ، حاكميت ملي و تماميت ارضي كشور ادامه دهيم.
امسال يكبارديگر از سازمان ملل متحد ، سازمان هاي حقوق بشري و دولت افغانستان ميخواهم تا هر چه عاجل در گرفتاري ،محاكمه و مجازات عاملين شهادت داكتر نجيب الله رئيس جمهور پيشين افغانستان ، به شمول دستور دهندگان اين عمل وحشيانه در دستگاه استخباراتي پاكستان ، اقدام نموده وبه مردم افغانستان اطمئنان دهند.
روح و روان داكترصاحب نجيب الله و جنرال احمدزيي شهيد شاد و فردوس برين جايگاه شان باد
م.ع. صخره .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر