۱۳۹۸ مهر ۹, سه‌شنبه

افشاٌ اطلاعات دستگاه استخبارات خارجی امریکا ( سی آی ای)درمورد ساختار باند های اسلامی افغانستان 10سال قبل از به حاکمیت رسیدن ح. د. خ.ا در پاکستان

درمورد ساختار باند های اسلامی افغانستان 10سال قبل از به حاکمیت رسیدن ح. د. خ.ا در پاکستان
دستگاه استخبارات خارجی امریکا ( سی آی ای) بطور معمول اسناد محرم که ارزش محرمیت آن کمتر اند و بیشتر از پنجاه سال از آن بگذرد و یا بنا بر دلایل دیگر افشاٌ و با اطلاعات رسانه ئی شریک میسازد
.
یکی از دلایل دیگر این است که یا چهره های را که در موقع خاص به خدمت گرفته و دیگر برایش این چهره ها اهمیت خویش را از دست میدهند ، به مانند یک پارچه تکه چرکین دور میاندازد و دیگران را نیر از چرکین بودنش هوشدار میدهد.
اخیرن این دستگاه جهنمی افشا ساخت که گلب الدین حکمتیار و حلقه وابسته اش ۱۰ سال قبل از به حاکمیت رسیدن حزب دموکراتیک خلق ُ از طریق استخبارات نظامی پاکستان به کمک های مالی اش شروع کرده بود تا این گروه تند رو اسلامی و مورد اعتمادش را قوی تر سازد. در این سند گفته شده است که این کمک ها از ۷۰۰۰۰۰ دالر آغاز گردید و پیوسته بیشتر میگردید.
افشای این سند را باید از سه دیدگاه به تفسیر و ارزیابی گرفت:
۱- حکمتیار و گروه وابسته او از دهه ۶۰ و ۷۰ و بخصوصاز آغاز و ادامه اوج جنبش اعتراضی زمان شاه، وابسته به استخبارات خارجی آمریکا و از طریق آی اس آس بوده است. او بعد از قتل سیدال سخندان با اطمینان و کسب مصپونیت به پاکستان فرار نمود.
۲- آقای حکمتیار کدام علاقه و توجه صادقانه به منافع و اهداف ملی ندارد. چنانچه وی از زمان ورودش به کابل یک حرفی بر ضد دشمن تاریخی و مکار افغانستان یعنی دولت و استخبارات پاکستان نگفته است. او بود که مساٌله کنفدریشن پاکستان- افغانستان را مطرح نموده بود . او در آخرین مصاحبه است برای چندمین بار از این حرف زد که گویا پاکستان بزرگترین قربانی جنگ افغانستان است، ولی هیچگاهی بر این واقعیت آفتابی اعتراف نکرد که افغانستان بزرگترین قربانی تروریزم ُبنیادگرايی و اهدافمنافع نا مشروع منطقوی پاکستان شده است.
۳- او تا بحاال در مورد افشای روابط اش با استخبارات آمریکا ، بخصوص در سالهای دهه ۶۰ و ۷۰ سکوت نموده است.
بدون شک اکنون بخش بزرگ حزبش در دستگاه دولت حل شده و تعداد دیگر در عمق لذت از زنده گی پر جلال محصول غارت و همین پول های تحفه برای ریختن خون های صد ها هزار همو طن ما ، دیگر حاضر به ادامه جنگ در کوه ها و دشتهای بی آدم نیستند، او و حلقه کوچک اش ادعای اثر گزاری بر سرنوشت ملت دارند و حتی میگوید که : کسی رئیس جمهور خواهد شد که حزب اسلامی در عقبش باشد.
بدون شک حکمتیار به مانند تعداد دیگر فیگور های کلیدی جنگ چهل ساله برای آمریکا چهره کهنه شده و کمترین است که بعد از ۵۰ سال همه حرف های اش برای ملت و اسلام بی باور و به سخن های شوخی گونه بچه های کوچه تبدیل خواهند گردید.
نویسنده:رفیق بصیر دهزاد
تهیه و ترتیب نوار: رفیق گران ارج سلیم علیزاده

۲ نظر: