۱۳۹۷ شهریور ۶, سه‌شنبه

یادبود از یک رفیق همرزم خليل خسرو را بيشتر در شعبه كار با محصلان و متعلمان اشنا شدم







یادبود از یک رفیق همرزم
خليل خسرو را بيشتر در شعبه كار با محصلان و متعلمان اشنا شدم
.
انسان جدئ، پركار، با حوصله و مهربان بود با وجوديكه هيچ كدام ما تجربه كار با اين شعبه را نداشتيم اما با استفاده از امكانات حد اقل كوشش ميكرد تا اين شعبه كه تازه به وجود امده بود در جمع شعبات كميته مركزئ سازمان جايگاه خود را داشته باشد.
بعد ها رفيق خسرو جائ رفيق ذكئ در كميته شهر كابل سازمان را گرفت و ما همكاران مستقيم شديم و باز هم با جديت و دسپلين بيشتر به كار خويش ادامه داد.
يكئ از روز ها در نشست هفته وار كميته شهر كابل رفيق خسرو طرح كمك به نظم ترانسپورت شهر كابل را پيشنهاد كرد همه در حاليكه اصلن نميدانستند چگونه و چئ بايد كنند جواب مثبت دادند و از ان به بعد در مقابل فروشگاه قارئ امان روزانه ساعت ها مصروف تنظيم ترانسپورت "ملئ بس "شديم اما نتيجه نداد زيرا مردم كابل به بئ دسپلينئ و نبود ترانسپورت عادت كرده بودند.
خسرو مرد خسته گئ ناپذير و سرشار از انرژئ و ايمان بود، خنده برلبان داشت و چهره مودب.
پس از مدتئ خسرو منحيث منشئ كميته مركزئ روانه كميته مركزئ سازمان شد و باز هم توجه بيشتر اش در كار با متعلمان و محصلان بود تا اينكه نظر به فيصله كميته مركزئ حزب در حاليكه در دستگاه مركزئ حزب ايفائ وطيفه ميكرد سرباز گارد ملئ شد و بلاخره در نبرد سالنگ شهيد شد.
شهادت خسرو هنوز هم برايم جز خاطره تلخ زنده گئ ام است. انزمان منشئ كميته شهر كابل بودم و با تمام امكانات در مراسم خاك سپارئ اين مرد بزرگ و مبارز نستوه شركت و با رفيق خسرو عزيز خدا حافظئ كرديم.
او يكئ از رهبران سازمان و حركت هائ دادخواهانه جوانان كشور بود .
بنابر پيشنهاد رهبرئ وقت سازمان لقب قهرمان جمهورئ افغانستان برائ خسرو عزيز داده شد.
بدون شك خسرو در قلب هر يك ما جائ خاص خويش را دارد و خاطرات شيرين شان براي ما جاودان است.
ياد خسرو عزيز گرامئ باد.
ارزو دارم تا همكاران عزيز ما خاطرات خويش را از خسرو عزيز و عرصه هائ كارئ وئ نوشته كنند تا يادئ باشد از ان رفيق خوب ما.

نوت:
در تصوير خسرو عزيز ، من و بخشئ از ترجمانان سازمان.
صمد كارمند
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر