۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۷, چهارشنبه

تاريخ و رويدادهای گذشته ی ميهن ما



تاريخ و رويدادهای گذشته ی ميهن ما
اگر از گذشته های دور بگذريم ؛
بعد از سرکوبی حاکميت خونبار حفيظ الله امين و استقرار نظام نوين، ايالات متحده ی امريکا و متحدين اروپايی و آسيايی اش، به بهانه ی حضور قوتهای نظامی شوروی درافغانستان آتش اشتعال جنگ خونين پيشين را ده برابر بيشترکرده از چند تن فراری های دوران حکومت سردار محمد داوود؛ " تنظيمهای جنگی هفتگانه در پاکستان و هشت گانه در ايران" ساختن و جنگ سراسری تمام عيار را از سرزمينهای دوکشورهمسايه ما آغاز کردند.
گلبدین حکمتیار، طی دهه ی شصت، هفتاد و هشتاد، ميلادی، مطابق دستور استخبارات غرب و "آی. اس. آی" پاکستان، برضد نيروهای ترقيخواه، تحول طلب و آزاديدوست افغانستان، دست به هرگونه توطئه، ترور و وحشتگری زد.
در دهه ۸۰ درگام اول در صدد تأمين ارتباط با اعضای ضعيف النفس ح. د. خ. ا گرديد. وی نخست دست دوستی را با شهنواز تنی، دوست ليسه حربی اش دراز نمود و به همين اعتماد در سال ۱۳۶۷ به عزم رسيدن به کابل جنگ را با شرکت ارتش پاکستان در شهر جلال‌آباد علیه رژیم جمهوری دموکراتیک افغانستان آغاز کرد که درنتيجه رشادت جنرال های وطنپرست؛ افسران رسالتمند و سربازان ميهن دوست که "سردادند ولی سنگرندادند" اين يورش پاکستانی ها و مزدوران " آی. اس. آی" به شکست مفتضحانه انجامید.
سپس آقای حکمتيار در سال ۱۳۶۹ شهنواز تنی را به انجام کودتای نظامی تشويق و حمايت خودش و دولت پاکستان را از اين عمل ابراز داشت؛ ولیک همين که کودتا نا کام گردید، تنی نيز با شماری از جنرالان نزد رفيق شفيقش بجانب "آی . اس. آی" و جنرال های جنايت پيشه ی پاکستان، يعنی دشمنان تاريخی مردم افغانستان شتافتند
 هدايت جبيب .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر